PM 2017


PM  2017

Här kommer information om cupen löpande läggas ut för er som redan är anmälda (ni kan även få info om cupen genom att gå in på andra rubriker på denna hemsida)

Turneringen startar:
C:a kl 09.00 den 25 maj. Vi kan ordna logi redan från den 24 maj.
Turneringen slutar:
C:a kl 21.30 den 28 maj.

Tävlingsledning:
Mats Andreason, övergripande ansvarig , tävlingsledare. tfn 070-243 00 40
Aarre Hietanen
Erik Alm
Per Månsson , tävlingskommittens ordförande

Kombinerad incheckning, tävlings- och informationsavdelning:
Ligger i Lugnets Sporthall, Lugnetvägen 5, 791 31 Falun.  
Öppettider:
24/5: 17.00 - 20.00
25/5: Från 07.00 till matcherna är slut för dagen.
26/5-s8/5: Från 07.00 till matcherna är slut för dagen.
Ni som inte redan betalat era avgifter kan göra det här innan er första match i cupen.

Ansvariga för kombinerad informationsavdelning och tävlingskansli nås på: 
072-702 90 71 och 072-731 95 09

 

OBS! Alla lag måste checka in senast 60 minuter innan man spelar sin första match i turneringen
i vårt kombinerade  info och tävlingskansli i Lugnets Sporthall (gamla entren)

OBS! Alla lag måste betala 1.000 kr i depositionsavgift vid ankomst till respektive skola

OBS OBS Samtliga lag garanteras minst 4 matcher med undantag av klasserna utan slutspel som där man garanteras 5 matcher ( P 05 och F 05 och yngre garanteras 5 matcher )


Deltagarkort:
I deltagarkortet ingår tre nätter på hårt underlag och måltider enligt följande: 
25/5 - Middag 
26-27/5 - Frukost, lunch och middag
8/5 - Frukost och lunch

Återbetalning av deltagarkort:
Vid avhopp p.g.a sjukdom och uppvisande av läkarintyg återbetalas deltagarkort med 500 kr.

Anmälningsavgiften:
Vid avhopp återbetalas aldrig anmälningsavgiften.

Avhopp: Lag som hoppar av turneringen efter att lottningen är fastställd (publicerad) får böter på 3000 SEK.

Måltider:
Serveras i Lugnets Gymnasieskola i Falun enligt följande tider:

Frukost 25-28/5  06.00-10.00
Lunch   25-28/5  11.00-15.00
Middag  25-28/5  16.00 - 20.00

En extra frukost och lunch serveras den 42/5. Pris för frukost 60 kr och för lunch 85 kr. Dessa måltider ska bokas hos oss senast den 10 maj via mail mats@idrottsarrangoren.com

Duschar:
Observera att det inte går att duscha i skolorna där lagen bor. Lagen hänvisas till omklädningsrummen i de hallar som cupen spelas i.

AXA Floorball Cup-bilagan:
I cupens egen tidning finner ni allt ni behöver veta om AXA Floorball Cup 2017. Samtliga lag får sin egen tidning vid incheckningen till cupen.

Sjukvård:
Sjukvårdspersonal kommer att finnas i IBF Falun Arena och Lugnets Sporthall. Tag även med egen sjukvårdsväska.

Regler:
Svenska Innebandyförbundets regler gäller med följande undantag: Samtliga matcher spelas 2 x 15 minuter

Vi tillåter två spelare per lag som är ett år för gamla för sin klass att deltaga i alla klasser upp till F 00 och till HJ 18.
I klasserna P 05 och F 05  och yngre spelar lagen minst fem matcher var utan resultat och tabeller enligt förbundets regler.

Vid spel i flera lag under AXA Floorball Cup 2017, gäller följande:

Om förening har 2 lag anmälda i samma åldersklass så får spelarna bara representera ett av lagen.

 

Är man ej upptagen i matchprotokollet drabbas spelaren av 2 minuters utvisning och spelaren skrivs in i matchprotokollet.

Spelare som tidigare i matchen varit målvakt har efter byte även rätt att  vara utespelare, domare skall informeras och korrigeringen ändras i matchprotokollet.

Tävlingsregler – AXA Floorball Cup!

Matchprotokoll skall fyllas i inför varje match om laguppställning inte redan registrerats på internet. I slutspelet reserverar arrangörerna för att lagen kan få fylla i matchprotokollet med laguppställning även om sådan  lämnats i förväg (i slutspelet får dock lagen fylla i sin laguppställning för hand). Matchprotokollen sitter i en pärm som ligger i sekretariatet i den hall ni skall spela matchen i. Hemmalaget hämtar protokollet 30 minuter innan matchstart och återlämnar detta till sekretariatet senast 20 minuter innan matchstart. Bortalaget hämtar protokollet 20 minuter innan matchstart och återlämnar detta till sekretariatet senast 10 minuter innan matchstart. Det är tillåtet att ha med 20 spelare per match, obegränsat antal i truppen under turneringen. I ungdoms- och juniorklasserna upp till HJ 18 och F 00 tillåts dispenser enligt följande: Två överåriga spelare per match och lag tillåts Spelare får endast vara ett år äldre än den klass laget deltar i.   Varje lag tar med egna uppvärmningsbollar, egen sjukvårdsväska samt reservtröjor. Det är inte tillåtet att spela i västar eller att vända på tröjor. Samtliga matcher spelas 2x15 minuter (även slutspelet), effektiv tid sista minuten i andra perioden, två minuters paus mellan perioderna. Time out är tillåtet. Samtliga får spela minst fyra matcher (undantag kan ske om något lag lämnar wo efter att lottningen är gjord ) Räkna ej med tid för uppvärmning på planen innan matcherna. Detta kan ske endast om tidsschemat tillåter detta. Matcherna startas på utsatt tid (dock ej vid försening).

Tabellplacering

Vi följer Svenska innebandyförbundets tävlingsregler för turnering. Placeringen avgörs enligt nedan för att särskilja de placeringar som behövs.  1. Placering avgörs genom antal poäng i aktuell grupp.

2. Vid lika poäng avgörs placering genom inbördes möte/n, det vill säga att en ny tabell räknas fram med berörda lag, vilket avgörs genom antal poäng

3. Vid lika poäng avgörs placering genom inbördes målskillnad, det vill säga skillnaden mellan antalet gjorda och insläppta mål. Är målskillnaden lika placeras det lag främst som har gjort flest inbördes mål.

4. Är lagen trots detta lika avgörs placering genom total målskillnad där alla resultat i gruppen räknas.  Är målskillnaden lika placeras det lag främst som totalt har gjort flest mål i gruppen.

5. Är lagen trots detta lika placeras det lag främst som har minst antal utvisningsminuter i gruppen.

6. Är lagen trots detta lika sker lottning mellan de lag som ej kunnat särskiljas.  I slutspelet gäller följande vid oavgjort resultat efter spelade 2x15 min:

1. Sudden death 5 min.

2. Fem straffar/lag.

3. En straff/lag tills avgörande OBS! I slutspelet tas ingen hänsyn till om ett lag är anmält i flera olika klasser när det gäller speltider/arenor.

Protest

Protester skall vara tävlingskommittén skriftligen tillhanda senast 30 minuter efter spelad match och alltid åtföljas av fastslagen protestavgift (2.000 kronor). Avgift återbetalas endast om protesten går igenom. 


I klassen Herrar div 2 – 8 i AXA Floorball Cup 2017 måste alla tillhöra samma förening och givetvis den föreningen som man spelar för under turneringen:
Ingen av spelarna får ej heller säsongen 2016 – 2017 spelat någon match i div 1 (tredje högsta ligan i något land) , Allsvenskan (näst högsta ligan i något land) eller SSL (högsta ligan i något land).

Matchgaranti:

Minst fyra matcher är det i klasserna med slutspel , dock med följande undantag om ett lag hoppar av efter att lottningen är publicerad på hemsidan så garanteras ej att man minst får spela fyra st. matcher.
Klasser utan slutspel pojkar och flickor 05 och yngre får spela minst fem matcher var.

Uppvärmning: 
Sker i matcharenan om tid ges.

Uppvärmningsbollar:
Tag med egna bollar.

Särskilda r
egler i Motionsklasserna IMA Cup:
För er som deltar i någon av de båda motionsklasserna gäller förutom ovanstående följande utan undantag: Ingen spelare som haft spelarlicens (även spelare som varit med i någon seriematch alt träningsmatch i någon av de länderna som tillhör Internationella Innebandyförbundet får EJ HELLER VARA MED) den gångna säsongen i någon del av världen (aktiv spelare) säsongen 2016-2017 får deltaga i någon av dessa klasser.

Alla deltagare i IMA Cup spelar på egen risk då vi inte har någon försäkring för er.